W dzisiejszym wpisie zajmiemy się tym, w jaki sposób przygotować konferencję prasową w organizacji pozarządowej. Wierzymy, że będą to materiały przydatne szczególnie dla tych, którym zależy na jasnym i rzetelnym przekazywaniu informacji.

Zacznij od terminu i miejsca

Nie da się ukryć, że w przypadku konferencji prasowej należy wybrać jak najbardziej dogodne miejsce nie tylko dla samych organizatorów, ale również dziennikarzy, którzy są przecież zapraszani na tego typu wydarzenia i pozwalają nagłośnić ważne komunikaty. Warto od razu podkreślić, że konferencja wcale nie musi odbywać się w wielkiej Sali konferencyjnej. Jednakże powinieneś zadbać o dobre warunki dla dziennikarzy oraz miejsca siedzące, bowiem właśnie na takowych najlepiej się notuje i przygotowuje materiały. Jeśli chodzi o termin, to należy go dopasować w dużej mierze do ogólnego rytmu pracy reporterów. Takie najlepsze porty to przede wszystkim późny ranek, przedpołudnie i wczesne popołudnie. Zorientuj się również, czy w tym samym czasie nie ma miejsca również jakieś inne ważne wydarzenie, bowiem wtedy Twój przekaz może zostać przyćmiony. Dodatkowo praktykuje się, że tego typu konferencje powinny odbywać się pomiędzy wtorkiem, a czwartkiem.

Co jeszcze możesz zrobić?

Z pewnością ranga wydarzenia urośnie, kiedy zdecydujesz się na zaproszenie jakiejś ważnej osobistości. Wtedy dziennikarze jeszcze chętniej pojawią się na organizowanej przez Ciebie konferencji. Oczywiście taka osoba powinna zostać do końca konferencji i również być dla dziennikarzy dostępna po zakończeniu. Niemniej jednak, tutaj należy uważać na to, aby sprawy związane z daną osobistością nie przysłoniły tematu konferencji, którą zorganizowałeś. 

Przygotuj obszerne materiały prasowe dla dziennikarzy, w których zawrzesz najważniejsze informacje. Dzięki temu będą mieli jeszcze mniej pracy i na spokojnie „ubiorą” całe wystąpienie w odpowiednie słowa. Im lepsza konferencja, tym ma szansę szybciej roznieść się po mediach.